گافمن در اثر کلاسیک خود «انگ: یادداشتهایی درباره مدیریت هویت خراب» در مورد انگ نظریهپردازی کرد. گافمن بین دو نوع ننگ تمایز قائل می شود: «بی اعتبار» - انگ بصری مانند لنگی، زخم یا رنگ پوست، و «بی اعتبار» - رفتارهایی مانند اعمال جنسی و فعالیت های مجرمانه. در فرهنگ ما قرار است یاد بگیریم که قضاوت کردن مردم و تبعیض علیه آنها به دلایل "بی اعتبار" مانند نژاد یا جنسیت از نظر اخلاقی اشتباه است، زیرا اینها چیزی است که فرد با آن متولد شده است، و بنابراین، چیزی که فرد کنترلی ندارد.
بر فراز. اما ما میتوانیم و میتوانیم دیگران را قضاوت کنیم، و آنها را به دلیل ننگ «بی اعتبار» رد میکنیم، زیرا مردم این ننگ ناشی از اعمال خود فرد را نتیجه انتخابهایی میدانند که فرد انجام داده است. همه اشکال رد کردن دردناک هستند: دوستی که دیگر با شما صحبت نمی کند، آخرین بار برای بازی کیک بال انتخاب می شود، دعوت نمی شود برای کباب کردن محله بزرگ. به نظر من، تمایز بین طرد شدن برای رفتارهای مشکل ساز در مقابل شرایط خارج از کنترل فرد، واضح است. اولی که به آشکار شدن کمک کردید، دومی خارج از کنترل شماست.
برای مثال، اگر قرصهای درد مادربزرگتان را بدزدید یا بدون اجازه از ماشین پدرتان استفاده کنید، ممکن است خانوادهتان از دیدن شما در شام یکشنبه خوشحال نباشند. اگر با دوست پسر بهترین دوستتان بخوابید، او احتمالا دیگر نمی خواهد دوست شما باشد. اخراج شدن به دلیل دزدی از شرکت با اخراج شدن زمانی که محل تولید از اوکلاهما سیتی به مکزیک منتقل می شود متفاوت است.
در حالی که 95 درصد از مطلعان من هویت جنسی خود را به عنوان چیزی نسبت داده شده، تغییرناپذیر، خارج از کنترل و در نتیجه «بی اعتبار» می دانستند، به گفته گافمن، اکثر مؤسسات محافظه کار مسیحی می آموزند که همجنسگرایی «بی اعتبار» است، و بنابراین یک انتخاب. قرار دادن همجنس گرایی به عنوان یک "انتخاب بد و شرم آور" حجم عظیمی از جهل و رنج غیرضروری را نه تنها در زندگی مردان و همجنس گرایان بلکه در خانواده های آنها نیز ایجاد می کند.
ارزشهای خانواده مسیحی محافظهکار به کل خانواده لطمه میزند چرا اکثر همجنسگرایان کمربند کتاب مقدس که من با آنها مصاحبه کردم، حتی در این زمان که آگاهی بیشتر از مسائل همجنسبازیها و پذیرش فزاینده همجنسگرایی در میان آمریکاییها وجود دارد، واکنش منفی تقریباً یکسانی از سوی خانوادههایشان تجربه کردند؟ قابل توجه است که اگرچه همجنسبازان «کمربند کتاب مقدس» که من با آنها مصاحبه کردم، در داستانهای منتشر شدهشان یک دوره پنجاه ساله را در بر میگیرد، لحن و محتوای «والدین من من را تکذیب کردند» >> 59 داستانهای آنها بهطور عجیبی غیرتاریخی است.8 من حدس میزنم که طرد خانواده برجستهشده در این فصل نتیجه همجنسگرا هراسی نهادینه شده در کمربند کتاب مقدس است. گفتمانی که همجنس گرایان را «شکسته»، گناهکار، و «خطرناک برای رفاه خانواده و آمریکا» توصیف می کند.
بارها و بارها توسط رهبران ملی در راست مسیحی مانند جیمز دابسون و پت رابرتسون، سیاستمداران محافظه کار در کمربند کتاب مقدس تکرار می شود. و کشیشان محلی در سراسر ایالات متحده. و در کمربند کتاب مقدس، بر خلاف مناطق مترقی تر کشور، حمایت از جوانان همجنس گرا بسیار کم است و صداهای سازمانی که همجنس گرایی را محکوم می کنند بلند است.
به عنوان مثال، در بهار سال 2011، مجلس نمایندگان تگزاس لایحه بودجه ای را تصویب کرد که «هر کالج دولتی با مرکز دانشجویی در مورد تمایلات جنسی «جایگزین» را ملزم می کرد تا بودجه برابر برای ایجاد مراکز جدید برای ترویج «ارزش های سنتی» فراهم کند.» این لایحه در پاسخ به مراکز دگرباشان جنسی در پردیس های کالج تگزاس A&M و دانشگاه تگزاس- آستین ارائه شد.
در مقاله ای در Inside Higher Ed، یکی از دانشجویان حقوق دانشگاه تگزاس، وابسته به محافظه کاران جوان تگزاس، پاسخ داد: [من] در واقع دانشجویان سنتی هستند که فاقد قدرت هستند. اگر بخواهم در دانشکده حقوق دانشگاه UT با پیراهنی بروم که روی آن نوشته شده بود «همجنسگرایی غیراخلاقی است»، اگر بخواهم این کار را انجام دهم، غوغا میشود. مردم ناراحت می شدند و انجام این کار نابجا و غیرقابل قبول تلقی می شد. احتمالاً با هم صحبت خواهم کرد اما اگر برای ترویج همجنسگرایی از محوطه دانشگاه عبور کنید، این یک هنجار است.
گروههایی که این قانون را پیشنهاد کردند، این کار را با هدف آشکار کاهش بودجه مراکز حمایتی برای دانشجویان دگرباشان جنسی در دانشگاههای دولتی تگزاس انجام دادند. در حالی که این لایحه از مجلس سنا عبور نکرده و به تصویب نرسیده است، بحث درباره آن در بالاترین نهاد سیاسی این ایالت تنش ایجاد کرد و البته تمامی افرادی را که در مراکز حمایت از دانشجویان دگرباش جنسی سرمایه گذاری کرده و درگیر آن بودند، تهدید کرد.
همچنین، یک بار دیگر، پیامی نهادی به صدا درآورد که همجنسگرایی «چیزی نیست که مالیاتدهندگان تگزاس باید پول خود را برای آن خرج کنند.» (11) اگرچه همجنسگرایان در سراسر کشور از پیامدهای سخنان نفرتانگیز همجنسگرایانه رنج میبرند، همجنسگرایان کمربند کتاب مقدس بیشتر محاصره میشوند. توسط افراد و آنها در درون نهادهایی که همجنس گرایی را محکوم می کنند، تعامل دارند. افراد در کمربند کتاب مقدس، همجنسگرایان و دگرجنسگراها، یاد می گیرند که همجنسگرایان در تعدادی از نهادهای اجتماعی بد، بیمار، منحرف و پست هستند.